Levering
Zodra een bestelling is geplaatst, kunnen we helaas geen items meer toevoegen of verwijderen. Als je extra items wil bestellen die nog niet zijn opgenomen in de oorspronkelijke bestelling, plaats dan een nieuwe bestelling. We kunnen bij de verzending geen afzonderlijk geplaatste bestellingen combineren.
Minimaal orderbedrag
Bij The Blooming Company hanteren we een minimaal orderbedrag van €20,- (exclusief verzendkosten).
Levertijden
In de bloembollenwereld werken we altijd met twee verschillende seizoenen, namelijk voorjaarsbloeiers en zomerbloeiers. De zomerbloeiers bloeien zoals verwacht in de zomer en worden geplant in het voorjaar. De voorjaarsbloeiers bloeien in het voorjaar en worden geplant in het najaar.
Zowel de voorjaarsbloeiers als de zomerbloeiers kunnen bij ons het gehele jaar door besteld worden. Om de levertijden duidelijk kenbaar te maken is het belangrijk om te kijken naar de status van het artikel. We maken in onze webshop gebruik van 3 verschillende statussen:
- Op voorraad: het artikel is op voorraad en zal binnen 5 werkdagen verstuurd worden;
- Uitverkocht: het artikel is voor dit seizoen helaas uitverkocht en niet meer leverbaar. Artikelen die in het plantseizoen niet meer voorradig zijn, kunnen pas weer het volgende seizoen worden besteld en geleverd vanwege de verschillende teeltseizoenen.
- Pre-order: je hebt de mogelijkheid om bloembollen voor het volgende seizoen te bestellen door middel van een pre-order. We verzenden onze producten precies op het juiste moment, zodat je deze niet hoeft te bewaren, maar de bollen direct in optimale omstandigheden kunt planten. Daarom gelden bij ons de volgende levertijden voor de pre-orders:
- De zomerbloeiers worden geleverd vanaf half februari, zodat je deze eventueel kan voortrekken voordat je de bollen buiten in de volle grond gaat planten. Zodra de kans op nachtvorst geweken is, kunnen de bollen buiten geplant worden. In de regel is dit na Ijsheiligen, de eerste helft van mei. We leveren de laatste knollen en bollen tot half juni, daarna is het te laat om deze nog te planten.
- De voorjaarsbloeiers worden geleverd vanaf de eerste helft van september tot halverwege december.
Producten met verschillende levertijden
We kunnen alleen producten met een gelijke levertijd in 1 order combineren. Het is dus niet mogelijk om een pre-order te combineren met artikelen die direct uit voorraad leverbaar zijn. Ons minimum orderbedrag en verzendkosten zijn gebaseerd op één zending per order.
Verzendkosten
Verzendkosten binnen Nederland bedragen:
- € 6,95 per bestelling. Deze worden automatisch berekend bij het afrekenen.
- Gratis verzending bij een bestelling van minimaal € 100,- binnen Nederland.
Verzendkosten naar overige landen binnen de EU bedragen:
- € 8,95 per bestelling. Deze worden automatisch berekend bij het afrekenen.
- Gratis verzending bij een bestelling van minimaal € 100,- binnen Europa*.
*Dit geldt voor de volgende EU landen: België, Duitsland, Oostenrijk.
Track & Trace
Al onze producten worden verzonden met Track & trace, zodat je kunt volgen waar jouw bestelling is en wanneer je deze kunt verwachten. Zodra de order klaar is voor verzending ontvang je van ons een verzendbevestiging per email, met daarin het Track&trace nummer.
Bezorger gemist?
Wanneer er niemand aanwezig is op het afleveradres zal de transporteur een instructiekaart in de brievenbus achterlaten. Op deze instructiekaart staat vermeld wat er met jouw bestelling is gebeurt. De bestelling kan bij de buren worden afgeleverd, de bestelling kan bij een pick-up point zijn achtergelaten of de bestelling wordt op een volgende werkdag nogmaals aangeboden.
Schade, defect of manco bij levering?
Wij doen ons uiterste best om een bestelling zo goed mogelijk te leveren. Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat er iets mis gaat of dat je niet tevreden bent. Indien dit het geval is, vragen wij om ons binnen 3 werkdagen op de hoogte te stellen van de schade, het defect of de manco bij levering.
Inspecteer de bestelling goed zodra je deze hebt ontvangen. Wanneer je schade, een defect of een manco constateert, willen wij je vragen dit binnen uiterlijk 3 werkdagen per e-mail kenbaar te maken op info@blooming-company.nl.
Graag ontvangen we ter ondersteuning van de klacht een aantal foto’s:
- Een foto van de gehele verpakking van het pakket;
- Een foto van het verzendlabel;
- Een foto van de inhoud van het pakket;
- Een detailfoto van de concrete schade aan het product.